lördag 8 augusti 2015

Lördagsteman i september

Jag utlovade rubriker för septembers lördagsförfattare där alla som har lust är välkomna! Här kommer fyra ämnen att filosofera helt fritt över:
5/9 Kultur
12/9 Naturligt
19/9 Äta bör man annars dör man
26/9 Säsong

Om jag inte minns fel har flera stycken anmält sig att presentera rubriker för flera månader framöver men just nu minns jag inte vilka. Hoppas ni själva kommer ihåg löftet.

Hoppas att sommaren stannar kvar ett bra tag till när det nu faktiskt kommit litet värme. Augusti har alltid varit min favoritmånad för semester - oftast till medarbetarnas glädje.

15 kommentarer:

  1. Såhär har jag antecknat i våras:
    Sommaruppehåll och fri bloggning till i
    September Olgakatt
    Oktober PettasKarin
    November Musikanta

    Kul ämnen du kommer med i september, Kultur kan ju inte vara svårt att skriva om efter denna sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med folk som skriver upp ordentligt! Tack!
      Vad gäller kulturen är nog svårigheten för mig att sovra!

      Radera
  2. Jadå, jag har antecknat alla i min högra sidan på bloggen, annars skulle jag knappast komma ihåg :) Hela året till slut är inbokat. Spanaren tar hand om december.
    Tack för temarubrikerna!
    Spännande, utmanande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela året ut fixat, inte dåligt! Tyder på engagemang och laganda. Prima.

      Radera
  3. Augusti är klar favoritmånad denna sommar eftersom de andra månaderna inte varit särskilt ambitiösa av sig, som sommarmånader betraktat.

    Trevliga septemberteman! Och oj! vad imponerad jag blir av vår temastafett som redan sträcker sig fram till årets slut! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig som inte trivs på badstranden spelar vädret inte så stor roll för mina aktiviteter. Och veckan i Dalarna var det ju mest bra väder - bortsett från en något blöt promenad, kanske.

      Radera
  4. Vad spännande de nya rubrikerna är! Ser fram emot att få "hugga in" på dem! Bra att ha dem i god tid så man hinner "klura lite" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika spännande att se vad olika - eller lika -inläggen blir.

      Radera
  5. Inte heller för mig spelar vädret någon större roll. Jag är nog mer en innekatt än en utedito. Dessutom lider jag svårt när det är för varmt och håller mig då inomhus med AC:n på. Kul att intresset är så stort numera för vårt lördagstema så att allt är uppbokat till årets slut. Det första av dina teman är ju ganska lätt, men de andra får man nog fundera en del på. Ska bli kul att sätta igång ingen med lördagstemat.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kultur är ju ett vitt begrepp så nog ska det finnas rikligt med stoff för den här skrivarjuntan, alltid.

      Radera
    2. Härligt! Nu kan man alltså börja planera lite. :)

      Ha en fortsatt fin augusti! :)

      Radera
  6. Beklagar sorgen!
    Min svägerska sa när min exsvärfar gick bort att det kändes underligt att vara den som var äldst i släkten. En tanke som var svindlande..

    Ser fram emot knåpande och tankegympa igen, på återläsande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Helena! Jag minns när min svåger konstaterade att nu var bröderna föräldralösa. Själv ser jag mig inte som föräldralös utan mera som just den äldsta i familjen. Och ja, svindlande.

      Radera
  7. Svar
    1. Välkommen, jag lägger till dig i listan till höger!

      Radera