lördag 1 november 2014

Lördagstema: Skuggor

I november leder Spanaren oss temaskribenter på lördagarna. Kanske är dagens tema inspirerat av den lågt stående solen som kastar långa skuggor - de dagar solen behagar visa sig.
Min inspiration fastnade så jag letade runt på nätet och hittade den här perfekta bilden på en trevlig fotoblog. Där finns mycket annat trevligt att titta på också.


Övriga lördagsbloggare finns till höger. Tilläggas kan att redan nu vet vi att Pettaskarin på Åland kommer att ta vid som dirigent i december.

En riktigt skön helg tillönskas er alla!

7 kommentarer:

  1. Stöder min vetskap om att skuggor alltid har mycket tydliga konturer när solen skiner. Kan en skugga ha så mycket tydligare sådana än på denna bild?
    Ingrid som önskar dig en skön fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  2. Fin kissebild!
    Se så stor och mäktig dess skuggbild blev/ kram

    SvaraRadera
  3. Vilken enormt skarp och fin skugga den katten lämnade.
    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  4. Skuggor är bra, så man ser skillnaden.

    SvaraRadera
  5. Jag hittade också en kattskugga då jag sökte skuggor inför dagens tema, men inte lika fin som på din bild.
    Ha det fint Olgakatt!

    SvaraRadera