tisdag 28 augusti 2012

Ett annat bröllop

I kväll har jag ägnat mig åt ett annat bröllop än det jag bevistade i lördags, nämligen Figaros.
Och det i en härlig föreställning med fart och fläkt alldeles gratis på datorn från Glyndebourne i England.
Föreställningen den 17 augusti sändes direkt online och nu kan man se den on demand fram t o m söndag den 2 september. Funkar både på padda och dator.
Anbefalles varmt för alla operanördar. Länken är här!

Ett besök på operan Glyndebourne kan också varmt rekommenderas. Jag var där förra sommaren och det är en alldeles speciell upplevelse. Jag hoppas kunna återkomma en annan sommar. Ännu finns inget på youtube från denna föreställning men ett smakprov på den välljudande Figaro kan jag bjuda på. Det är den italienske basen Vito Priante i första akten under en kostymrepetition 2009 för hans första Figaro. Men jag rekommenderar förstås Glyndebourneföreställningen som du kan se t o m söndag den 2 september.

3 kommentarer: