söndag 25 oktober 2009

Nu kavlar jag upp ärmarna

 Gårdagens klimatmanifestation i bilder litet grand från ovan finnas att beskåda här. Sen ska jag vara litet rättvis; jag har fått mig berättat att rapport i går lördag 19.30 faktiskt hade ett inslag om manifestationen. Då hade vi inte hunnit hem ännu. Dagens Sydsvenska har en kort artikel på sista sidan i Malmö-delen.

Vintertiden har inträtt och kvällarna blir allt mörkare. Enda trösten är att det vänder igen om bara två månader och i mars får vi tillbaka sommartiden. I bilen ställer jag aldrig om klockan till vintertid och blir irriterad om nån vid ett servicetillfälle skulle göra det. Inne i min bil är sommar hela året, så det så! Med fantasi och lockigt hår kommer man långt.

En Londonresa i november hägrar. Kan jag göra uppehåll i vaccinationerna, tro? Det skulle vara toppen om det gick. Har inte varit i London på många år och längtar nu dit.

Idag har njesen varit här och visat mig  hur man gör med "gadgets", dvs sidoelementen. Det tackar jag för! Hon har också förklarat litet om HTML-fikonspråket. Om man lär så lever man länge!

Men i morgon bitti börjar jobbet igen.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Du är för rolig du! Sommar i bilen året om! :-) Det gillar jag! Själv har man ju ignen bil så man får försöka så gott det går med att ha sommar i sinnet året om.... ;-)
    Kram!!!

    SvaraRadera